En match att minnas

När vi precis skulle åka mot Götlunda kom Elin på att hon glömt skorna, vilket resulterar i att två bilar (av fyra) kom iväg lite sent. Ni kommer snart förstå varför denna incident hade så stor betydelse för kvällens match.

Redan innan vi kommit ur Västerås får vi stanna på motorvägen på grund av bilkö vid vägarbete. Sakta men säkert tog vi oss långsamt framåt och snart kunde vi åka i normalt tempo igen.

När vi börjar närma oss Köping får vi syn på en brandbil ett par hundra meter framför oss. Snart ser vi även massa rök och blir tvungna att sakta in ännu en gång. Men denna gång rör det sig inte någonting, vi kommer inte framåt. Efter ca tio minuter börjar folk gå ur sina bilar. Flera i laget skulle ju stolt hjula, göra kullerbyttor etc på E18, hur ofta kan man göra det liksom? Haha! 40 (!) minuter senare kan vi äntligen rulla iväg igen. Väl framme i Götlunda hade vi 15 minuter kvar till matchstart. Observera att dom andra två bilarna hunnit förbi branden innan brandbilen kommit och hade ju såklart värmt upp ordentligt. Vi andra tog ett par ruscher och fick värma upp under matchens gång.

Det märktes att vi var bra mycket mer taggade än förra matchen. Lite seg första halvlek men jag tycker att vi gör det bra i andra. Vi kömpar och jobbar som ett lag, trots med en man (kvinna) mindre. 1-0 gjorde Emma på en hörna från Sara. Matchen slutade även 1-0. Vi (jag!) borde ha satt flera lägen men vi visar vilja och det är väldigt viktigt just nu tycker jag.

Nu är det dags för Barcelona att ta emot pokalen! Vi hann hem till andra halvlek i CL-finalen. Helt klart värdiga vinnare tycker jag!

Nu är det dags att sova. Imorgon har jag fotbollsgymnasium 7.30.

Mikkiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0