Rum 336

Ursäkta att gårdagens inlägg uteblev men nu är vi äntligen här. Tjejerna från rum 336!

Julia Åström
Malin Sandin
Amanda Wegerman

Vi tänkte dela med oss lite av vad som har hänt här i Turkiet under de senaste två dagarna!
Det började med att flyger var försenat ungefär en timme från Norrköping. När vi äntligen satt oss på planet och man nästan hunnit somnat så började planet att skaka som sjutton. Flygvärdinnorna flög till höger och vänster och alla var nog lite smått rädda. Men vi lyckades ändå komma fram till flygplatsen i Antalya. Värmen slog till direkt och iprincip alla bytte om till shorts. Sen var det 1 timme till med buss för att sen äntligen vara framme på Hane Hotell i Side.

Vi tog oss till våra rum på tredjevåningen (efter ungefär 10 minuter, eftersom hissarna här går i slowmotion!!) Vi upptäckte snart att det enbart var ledarna som fått havs och poolutsikt? Hur kom det sig kan man undra....... Väl inne på rummet upptäcker vi också att det bara finns två sängar. En dubbelsäng och en enkelsäng. Genast blev det krig om sängarna! Det slutade med att vi fick lotta.. Jag (Julia) Vann lottningen som senare visade sig vara det enda rättvisa.

Efter vi hade installerat oss på rummen var det ungefär en timme kvar till mat, så vi utforskade hotellet. Några satte sig ner och spelade kort... Vi hade inte ätit på hela dagen och många var vädligt hungriga..  Då fick någon i laget snilleblixten att ta apelsiner från apelsinträdet som finns här på hotellet. Apelsinerna som var lättillgängliga tog snabbt slut. Alla lyckades få en apelsin utom nyförvärvet Johanna. Och snäll lagkapten som man är så gör man ju sitt bästa för att alla ska må bra. Vi kan säga såhär apelsinträd+julia åström är inte så lyckat. Jag lyckades nämligen klättra upp i apelsinträdet, sikta in mig på en apelsin och hoppa....... the rest is history. Allt detta belönades med en fin rosa/gul tröja med texten "Oops! I did it.."

Måndag morgon började med frukost. Sen var det dags för det vi egentligen är här för, att träna. En ganska lugn men rolig träning. Hem till hotellet igen och sen ut till poolen för att sola och bada. 15.40 samlades vi igen för att åka på andra träningen för dagen. Efter träningen skyndade vi oss för att byta om till matchkläder för att ta lagbild och enskilt kort. Tyvärr vart de så dåliga så vi måste ta om dom idag igen.. På spelarmötet började vi leka en lek som gick ut på att "ta" varandra. Ungefär som blinkleken fast man ska säga du är tagen. (Svårt att förklara, men ni ska veta att alla här är väldigt engagerade i leken, därför avbryts leken under träningstid och match så att vi ska kunna fokusera.) Vi tog en vända på marknaden och så gick vi och la oss på rum 336.

Dagen idag började med frukost och träning som vanligt. Vi gick igenom lite fasta situationer på träningen och körde lite fotbollstennis. Ikväll 16.30 (turkisk tid) möter vi Bollstanäs i en träningsmatch.

Vi tror att det var allt vi hade att berätta för tillfället. Vi återkommer senare ikväll med matchresultat och bus.
P.S Just nu har Elin Hammar den rosa Oops i did it tröjan för att hon tappade bort rumsnyckeln och "snodde solglasögon" från ett stånd på marknaden. (Hon har lämnat tillbaka dom) :)

Hoppas ni har det kallt där hemma, vi har 25 grader och sol :D

/336

Mer bilder här ifrån kommer i senare inlägg.