Operation

Här sitter jag och väntar på lite spännande OS tävlingar bla lite skidskytte damer och herrar och möjligtvis lite anja p om hon kan starta efter sin dunderkrasch igår ? Men vare någon som såg hon som åkte innan anja ? Hon gjorde de riktigt bra! kul att ha tränat i 4 år för att sedan pluuuuppp vara lite övertung på högersidan... stackarn xD
Just nu pågår också en träning på parken, jag orkade inte släpa mig dit när de är utomhus å jag bara kan stå å glo som någon slöfock så jag stannade hemma! Men jag har faktiskt varit ute på en promenad idag efter många om och men lyckades min mor släpa med mig å jag klarade de ganska bra faktiskt, det känns faktiskt mkt bättre nu än vad de gjorde dagen jag kom hem från sjukan så de går framåt :D Har även tagit på mig sockarna själv idag haha de ni, de är såna småsaker som gör mig glad nu!
Igår var en apseg dag för mig trodde ett tag att jag skulle dö av tristess, men sen hände ngt awesome på kvällen Arsenal förlorade HIHI tjifick ni ! så då vart jag genast lite piggare å livsglädjen kom tillbaka =) gick dock inte lika bra för oss i OS men vi kan inte vinna guld varje dag men jag hoppas då att de blir några fler innan os är slut !
Min man ( kung henrik) gjorde sin os debut för iår å är han inte Mr 100 % så säg ;D Å trekornor skötte sig å vann iaf bra jobbat =) Sen vare en annan match också men kan inte komma ihåg vad de var?
Sen har de typ inte hänt nå mer i min vardag så jag kan ta å dra en snabbgenomgång av min operation för er som är intresserade annars kan ni hoppa över nästa stycke =)

Måste ju börja med dagen innan då jag skulle tömma min tarmar med toilax HEHE Pullagulla var med här hemma å stöttade mig, de gav dock inte den effekten jag trodde men jag fick då sitta på toaletten ett bra tag xD
Sen vare dax, dagen D (tisdag 9/2 ett datum att minnas) var här. Hade sovit dåligt å drömt om ormar och diverse var väl lite små hispig men ändå rätt cool måste jag erkänna! Pullagulla hämtade mig å lämnade av mig på operation 1, där fick jag sätta på mig en stor rock som var sådär sexigt uppknäppt i hela ryggen ;) ett par enorma trosor i storlek XL (satt som shorts) å ett par knästrumpor de var awesome!
Sen kom de massa doktosar å rita på mig å gav mig meduciner sen bar de av! Kände mig som i greys anatomy när dom rulla in mig i operationssalen, sen kom de mest awesome of awesomest av allt SÖVNINGEN fick andas lite frisk luft, sen sprutade dom in dedär som jag undrar var man kan köpa ? ngn som vet tipsa gärna :D Jag somnade iaf som stocken herself! Vaknade sedan upp på uppvakningen med en ganska rejäl smärta i min rygg, käften var igentorkad men jag mådde ändå helt ok :D låg kvar där fick lite fina mediciner tack å lov för de sen tyckte dom jag började se pigg ut så då skickade dom upp mig till min härliga avdelning! Avdelning 17 rum 8 plats 1 :D
Klockan var väl runt 14 eller ngt å jag opererades 9 =) Operationen hade gått bra förutom de att jag hade fått en reva i en hinna som sitter runt ryggraden, å där i finns de ryggmärgsvätska, så dom var tvugna att sy och klistra ihop den där revan och jag var tvugnen att ligga i planläge de vill säga utan kudde eller ngt i 2 nätter extra, annars hade min ryggmärgsvätska kunnat läka ut och då ska man tydligen få en enorm huvudvärk och kanske ligga inne några veckor extra! så jag låg så still dom dagarna som ni aldrig nånsin kan tänka er mig göra!
Min första natt var den värsta i mitt liv tänker inte gå in på detaljer men då trodde jag att jag skulle dö!!!
Fick ju en massa besök också å de kan jag säga var guld värt första dagen kom Pullagulla, Min andra pentti halva å slim jill förbi med godis å tidningar å vi hade riktigt trevligt :D haha iaf jag ! sen kom min syster å var med mig 2 dagar å annica bohm kom med lillkevvan som skötte sig ritkigt bra den första timmen iaf :D sen började han sjunga lite för mkt så då fick de ta sitt pick å pack å åka hem ! Kom upp ur sängen första gången på torsdag morgon, lärde mig att gå på torsdag kväll så ni kan ju gissa vem som svisha runt i korridorerna den kvällen full fart på mig xD Sen så blev de fredag å jag fick äntligen komma hem de kändes typ awesome =) Pullagulla kom å hämtade mig igen!
Finns en hel del grejjer till att berätta men kan finnas känsliga läsare så dehär får duga ! Å för er andra som ska operera er ngn gång kan jag säga att maten är fakitkst god så de är bara äta på! Börja prata med er rumskompis för de gjorde jag å vi vart kompisar :D Å framförallt var inte rädd för att säga till om ni har ont !! De finns gott om piller :D 

Nog om de Idag läste jag en sak som inte kunde vara mer klockren: Scientists have finally discovered what is wrong with the male brain: On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left HIHI kan mkt väl stämma dedär :D

Tack för idag, imorgon kommer jag å härjar på tränka =) goodnight sleep tight!

Fotograf: Pullagulla

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej hej :)

Du kanske inte vet vet vem jag är men kanske :). min mamma visade länken till denna blogg och just detta inlägg om din operation.

Jag spelar i forsby och har varit på era träningar några gånger, men var bara där och tittade på er träning de sista gångerna, då jag hade sjukt ont i ryggen. och det visade sig, att jag precis som dig hade diskbråck. skitkul!

jag kommer ihåg att eran tränare berättade att du hade diskbråck och att du snart skulle opereras.

själva operationen verkar ju inte helt underbar, men jag hoppas verkligen att ortopeden bestämmer sig för att jag också ska opereras.

Jag minns att du var med och tränade lite lätt när jag var där och tittade och tänkte bara fråga. vart satt ditt diskbråck och hade du jätteont hela tiden liksom?

jag har också kunnat träna lite lätt på gym och så, men inte nån fotboll. har varit en period då jag inte känt så där jättemycket av ryggen, men jag känner ju alltid av det.



hoppas att allt går bra nu och att du får komma tillbaka till planen :) / Ida mohede

2010-02-18 @ 20:52:53
Postat av: Kicko

Halloj!

Jorå jag har koll på vem du är =) Urs då stackarn att du också lyckats få de! Mitt diskbråck satt mellan L4 och L5 som dom sa.. men där vart jag kände var typ i svanskotans höjd men en bra bit ut till vänster så kändes nästan som de satt på rumpan, Jag hade inte så jätte ont i själva ryggen de som var värst för mig var strålningen ner i vänsterbenet som fanns där hela tiden typ mer eller mindre hade ju även ont i ryggen men benet var de värsta, jag fick typ stickningar å domniingar i foten å upp på vaden! Men jag hade inte jätteont hela tiden gick lite i vågor beroende på vad jag gjorde kändes de som tex om jag jobbat en dag så kunde jag inte göra så mkt mer på kvällen för då hade jag för ont! Min höft blev även väldigt sne vet inte om din blir de ? den satt ibland typ 5 cm åt höger inte någon härlig syn! När jag var hos ortopeden var han lite mot att jag skulle operera mig kändes de som men jag fick bestämma själv å jag körde på de så om de säger desamma till dig så tycker jag du ska köra på de =) ah ne dagarna efter operationen var ingen höjdare trodde aldrig jag skulle kunna gå igen men nu gåre rätt fort fram ska jag meddela :D Jag hoppas de var till någon hjälp bara fråga mer om du undrar känns som jag är expert på dehära nu! Å Hoppas du får operera dig också så du slipper dra med de där nån längre tid! Så vi båda kan spela fotboll igen !

2010-02-18 @ 21:46:26
Postat av: ida

men vad bra då :)

men gud vad läskigt. Jag har EXAKT samma! L4 L5, strålningar ner i vänstra benet och i vaden. kan både stickas och ibland nästan kännas som växtvärk typ. Jag har liksom heller inte kännt av speciellt mycket i ryggen utan kanske ibland bara när man gått och varit stel och spänt sig så kan jag få jätteont i ryggslutet.

Dock har jag inte känt av att höften har varit några problem, inte vad jag märkt av iaf. som tur är, för det lät inget vidare.

när jag pratade med min doktor så lät det lite på honom som att de ofta var emot operation om det inte var akut fall liksom då man knappt kan stå upp ens. men jag ska som du säger vara på dom så att jag kan få en operation och bli bra så fort som möjligt. inte så kul att vara 20 år och ha en rygg som en 80-åring.

Jag har läst om personer som haft diskbråck i halskotan och ländryggen och allt möjligt och så visar det sig att du har exakt samma. läskigt :P

det var verkligen till hjälp jag får tacka så jättemycket! och lycka till nu så hoppas jag att vi ses på fotbollsplanen snart i framtiden :)

2010-02-18 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0