Då var det kväll igen

Då sitter man här igen, slut och utmattad efter en lång dag. Arbetstimmarna bara flög förbi idag. Var full fart från minut ett (vilket är det bästa för då går tiden mycket snabbare). Efter avslutat arbetspass trampade jag iväg till station för att ta tåget till Västerås. Om man ska se något positivt med detta eviga pendlande så måste det vara att man får tid att sussa några minuter på eftermiddagskvisten. Ibland försöker jag hålla mig vaken men lyckas alltid falla in i dvala. Brukar ofta läsa, men redan efter så där 10 sidor hänger jag slummrandes över boken. Förstår inte hur jag lyckas varje gång. Måste ha någon form av sömnsyndrom, kan somna nästan var som helst.

Dagens träning var en mix av övningar och spelmoment, gott och blandat kan man sammanfatta passet på. Några av oss tränade på våra uppspel på den offensivaplanhalven. I BK vill vi spela boll istället för att slå alla dessa långbollar som damfotbollen i allmänt är känd för. Något som jag tackar gudarna för. Finns nog inget så tråkigt som att bara slå iväg bollen så fort man får den, vad ska det vara bra för? Man spelar fotboll för att rulla och vilja ha boll och inte för att slå bort bollen så fort den hamnar vid sina fötter. Rätta mig om jag är helt ute och cyklar, men det är min syn på fotboll. Givetvis ska man slå kross och djupledsbollar, men inte 10 bollar av 10. Variation, som det så fina ordet heter, är det bästa, vilket gäller alla sammanhang och inte bara fotbollen. Hur som helst på grund av att vi i BK vill rulla boll har vi hamnat i ett spel där vi bara har använt vårt kortpassningsspel. Detta är dock något som vi håller på att nöta på. Till på söndag kommer Östersund få känna på ett mycket mer aggresivt BK i offensiven men också ett tuffare och tätare försvar. Ska inte höja oss alla till himlen nu, men vi är på G.

Efter avslutat pass var det samma stress och jäkt som vanligt. Hann precis komma på tåget innan dörrarna stängdes efter mig. På tåget insåg jag att jag inte hade ätit på så där 8 timmar bortsett från det äpple jag hann få i mig efter träningen. Kurr, kurr. Inte särskilt bra, och med tanke på att jag äter ca var tredje timma så var det inte så konstigt att jag kände mig lite yr där i slutet av träningspasset. Skärpning fröken Nilsson. Hur som helst, väl hemma i Örebro trampade jag för fulla muggar till coop för att köpa mig en grilladkyckling som jag skulle knapra på hemma i soffan. Efter grekisksallad, bröd, bulgur och kyckling sitter man nu här så där lagom glatt trött som man gör efter en riktigt god måltid! Om jag sa att jag skulle somna gott i går är det ingenting mot vad jag kommer att göra ikväll.

Nåväl, vill passa på och gratulera Malin taxikungen Reuterwall och Amanda blixten Wegerman för VM-biljetterna! You go girls! Samtidigt måste jag ju också gratta alla glada lyckliga spelare som tar studenten imorgon. Ha en underbar dag, och tjejer ta med er en vattenflaska på flaket (från en med erfarenhet).



Det var den dagen det, imorgon kommer en ny dag att utforska. En stor dag på många håll, folk tar studenten, fotbolls-VM drar igång och inte minst min storebror kommer hem från Norge. Låter som en riktigt bra dag att se framemot.

Godnatt kära kamrater och läsare / Johanna Nallen Nilsson #17


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0