God morgon...

Sitter just nu o kollar på match nr 3 i NHLs finalserie mellan Phildelphia Flyers - Chicago Blackhawks, resten av familjen ligger o sover o det är såååå tyst i huset. NHL hockey är väl inget jag följer men finalserien varje år brukar jag avnjuta nere i hemmabion, det är en enooorm upplevelse.....hahaha!!! Ska bli kul med VM i fotboll snart, kommer bli en hel del matcher härnere. Angående VM, tror jag på att antingen Spanien , England eller Holland tar hem guldet. Argentina o Brasilien skriker ni då......mmmm....de är bra lag men det är mycket som ska klaffa men guldet hamnar defintivt hos nåt av dessa lag.

Har precis avnjutit en skön o stilla frukost. Detta lugn är såååå skönt att uppleva. Även om just onsdagar är min lugna dag, ingenting på schemat betyder att stanna hemma o njuta med barnen. Kändes extra skönt nu oxå iom att det var kanonväder. Just nu är det torsdag morgon o idag blir det 10 timmar övertid idag plus träning ikväll. Slipper  stressa efter jobbet eftersom barnen hämtas av mormor idag. Då kanske man ska cykla in eller cykla hem från Swedbank...är ju kanonväder så vi får se i eftermiddag!!! På med Ipoden o trampa......brinnande lår....härligt!!

Wooohooo......and we have a winner, "Allmän Bildad" hade rätt. Förstapriset kommer med posten.....hahaha, Cambodja är rätt svar, otroligt härligt land att resa i. Är på väg att byggas upp efter ett tufft 70-80 tal med massmord o krig. Man blir tagen av att gå i historiens lämningar, se Killing fields där dödskallarna staplats upp. Se alla gropar o ben som fortfarande ligger kvar.......går runt Toul Sleng som var en liten högstadieskola som under kriget blev ett tortyrfängelse. De som hamnade där dog.......de enda som klarade sig var de som fortfarande levde när Vietnameserna befriade dem 1978. Det var en tuff upplevelse, man förstår inte hur människor kan göra så mot varandra. Att däremot vandra runt i Angkor var häftigt.....en gammal stad som övergetts o sen "ätits" upp av djungeln. Uppleva soluppgången över det mest berömda templet Angkor Wat är en speciell stund man inte glömmer......att känna o höra djungeln vakna till liv när solen går uåå långsamt.....priceless!! Phnom Phen o Sihanoukville är andra ställen som jag har varit på....

Här kommer två foton till o denna gång undrar jag: Vilket land träffade jag dessa otroligt vackra damer??? Lite tuffare denna gång.........får se om nån är allmänbildad denna gång......



Får se om nån prickar rätt.......

Nu börjar den 3:e perioden......2-2 står det o det är rätt spännande......vi hörs ikväll!!!!


Kommentarer
Postat av: Allmän Bildad

Hehe, och hur är det här allmänbildning ? Men du skall få en gissning:

MALAYSIA

Om detta är rätt förväntar jag mig ett fint pris !!!



/AB

2010-06-03 @ 22:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0