Hälsningar från Örebro

Ja hopp, då var det min tur att blotta mitt liv här på bloggen. En springa hopp fanns att man som ny skulle slippa detta eviga bloggande, men så blev nu inte fallet. Rätt åt mig kanske då man inte var närvarande under inkilningen på lagfesten härom helgen. Det här med att blogga är något som jag aldrig riktigt har förstått mig på, människor som skriver om deras vardag. Mitt intresse för att skriva är dock stort och journalistyrket tar första plats på listan över mina framtida drömyrken (bortsett från den eviga drömmen om att bli fotbollsproffs precis som min barndomsidol Ronaldo en gång var). Ett av mina större motton här i livet är att man inte ska döma saker/personer utan vetskap om dem. En aning djupt, jag vet, men nog så sant. Därför beslöt jag mig för att ge bloggandet en chans när Julia meddelade mig om mitt uppdrag. Vem vet, det kanske inte är så tråkigt och ytligt trots allt!

Ovanstående kanske ger er en bild av en djup tjej med en bitter syn på livet (en äkta gnäll närking med andra ord), men tro mig så är inte fallet. Jag kan börja med att presentera mig själv, för jag antar att de flesta av er endast känner mig som blondinen som bär tröjnummer 17 (om det nu räknas som att känna någon). Mitt namn är Johanna Nilsson, även kallad Nilsson. Dock var det smeknamnet redan upptaget i BK av min lagkamrat Emma Nilsson, så av den anledningen har jag tilldelats ett annat smeknamn, nämligen Nallen. Väldigt gulligt kan tyckas, hade man fått välja själv kanske man hade valt något i stil med kungen eller stålmannen (skämt o sido) men icke sa nicke man fick svälja sin stolhet och ta vad man blev tilldelad. Ni kanske undrar varför just Nallen? Av någon konstig anledning råkar mina kära lagkamrater finna mig snarlik en Nallebjörn när jag sover. Om det ska tas som en komplimang eller inte är jag inte helt säker på. Som Julia berätta så är jag uppvuxen och bosatt i den gamla fina staden Örebro. En stad jag kan rekomendera i dessa sommartider. På vintern tycks dock hela staden gå i ide vilket inte är lika lockande för turister. Hur som helst, tidigare spelade jag i KIF Örebro Duff (talanglaget div.2) men kände att efter 4 år i tvåan var det dags att prova sina vingar på annat håll och då fall valet på BK. En av anledningarna var att det endast ligger 50 minuter bort med tåg men givetvis var den största anledningen alla lagets sköna lirare inklusive tränarna och övriga aktiva i föreningen. Fotboll är något som har präglat mitt liv under alla år. Som barn lirade man boll med pappa Peter, föredetta fotbollsspelare, och storebror Jacob på bakgården av vår trädgård. Det var där min fotbollskarriär fick sin början och tro mig när jag säger att det blev mycket jaga boll från min sida, något som jag kan tacka för den kondition som jag har idag. Nåväl, nu ska jag inte sitta här och dra hela min livshistoria utan fokussera på nuet och stunden. 



Som Örebroare tog jag studenten en vecka tidigare än studenterna i Västerås, d.v.s. i fredags. Vilken underbar dag måste jag bara säga, finns ett ord, nämligen världsklass! Till alla er studenter i BK och övriga västeråsare till avgångselver, ni har något att se framemot. Två dagar hann jag njuta av friheten, tills idag med andra ord. Klockan 7 ringde klockan imorse. Välkommen till arbetslivet Johanna! Första dagen på jobbet, eller ja inte första gången rent teoretiskt då jag jobbat på samma ställe sedan niondeklass, men för första gången i syfte om att försörja sig. Lite spännande faktiskt, samtidigt som det hade varit skönt att fått känna av den där friheten lite mer, men jag är faktiskt ledig på fredag. Efter jobbet bar det av mot Västerås med tåget. Har ni åkt SJ:s nya tåg? Riktigt fina grejer kan jag lova er, finns till och med uttag att ladda mobilen till eller koppla den bärbaradatorn med. Väl framme i Västerås blev man upplockad av min personliga taxi, nämligen inga mindre än lagets stjärna Malin Reuterwall med sin pappa (även känd som material Jörgen) som chaufför. Riktig lyx faktiskt! På träningen var det full fart, riktigt roligt att vara nere på Swedbank igen. Var ett tag sen sist då studenfirandet och förberedelser har skapat en del oreda i fotbollsschemat, men nu är jag back in business. Känns som vi är på uppgång nu (trots helgens förlust). Är riktigt taggad inför söndagens match, då blir det åka av! Oj vad tiden rullar iväg när man sitter här, redan kvart i tolv. Bäst att krypa ner i sängen, för att orka med morgondagens bestyr. Morgonträning står på schemat, dock inte med laget i västerås då de tränar 07.00. Får köra med egna pass med teknik, löpning och styrka, brukar inte vara några vila på mina pass inte. Sedan väntar ett mosterpass på jobbet 11-20.30. Befinner du dig i Örebro passa på att ta en visit till BaraVara för en kopp kaffe eller glass, det är det värt.



God natt alla kära läsare, och som jag brukar säga ha det bäst/ Johanna Nilsson #17


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0