Woop woop..........

.......sista blogginlägget!!!

Orkade inte skriva nåt igår på lördagen för jag hade fullt upp när jag kom hem från matchen...rensade altanen o tvättade fanskapet grundligt. När det var klart blev det en film o sen sängdags..............spännande lördag, eller hur??

Söndagens jobbmeny bjöd på gräsklippning, rensa fågelbon, städa vind, lacka altanen, grilla, snickra båt med sonen, reparera gräsklipparen, planera mur o gräva lite, hann sola 20 min, göra rent under carporten.........fan, hann ju med mycket idag!! Så nu har jag bastat och det var otroligt uppskattat......älskar att basta!!! Snart blir det nån timme sömn innan match nr 5.......2-2 i matcher, kommer nog bli en 7 matchers serie.....

Såg att ingen har gissat angående mitt sista foto. Ok, känner mig tvingad att berätta lite om fotot.....here goes: Xian i innersta delarna av Kina har en befolkning av över 8 miljoner kineser......typ en vanlig stad i Kina. Utanför Xian bodde en liten kinesiskt bonde som skulle borra en brunn 1974. När han gjorde det så stötte han på en lersoldat o anmälde det. Det var startskottet till en upptäckandet av en av jordens största upptäckter......
Terrakottarmén i Xian. 8000 soldater i naturlig storlek som vaktar en kejsares grav. De börjades tillverkas år 246 f.Kr.....alltså 246 år innan Jesus föddes.....helt sjukt gammalt, tom äldre än mig alltså.....hahaha!!

Tyvärr blir det ingen ny fotofråga för detta är ju mitt sista inlägg.......tänkte bara visa de schyssta platserna vi fick när vi var ett gäng grabbar som åkte ner till Nou Camp för att kolla på Barcelona......


Henke Larsson värmde upp nån meter från mig..........

Nu orkar jag inte mer.......

Tackar Julla Pulla Gulla för denna vecka........

Over and oooouuuut!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0