hockeytime!

Äntligen fredag då, började min morgon med en underbar sovmorgon och ett boxningspass. Åkte hem efter skolan och fixade och trixade lite. En kompis till mig fyllde 18 idag, så jag och en annan kompis ordnade med tårta och present och gav oss hem till honom för ett snabbfirande! Hann under den korta tiden få i mig alldeles för mycket gott och onyttigt och sen var det bara att åka hem för ombyte och ta sig till rocklunda för där skulle det liras hockey! Hade nog aldrig sett några större benskydd och trodde knappt jag skulle kunna röra mig med alla skydd men det gick faktiskt bättre än väntat! Själva matchen då? Hm ja det röda(inte mitt lag) tog väl ledningen från början och var väl lite vassare då, inte för jag kan så mycket om hockey men. Fast the blue team tog igen, och vi vann tillslut, slutresultatet, 4-3 till oss om jag inte minns helt fel? Wey, nu har man vunnit en superstartävling iallafall, grattis till oss! Hade dock hoppas att mitt efternamn skulle kunna ge mig lite talang på isen men icke, att åka framåt var ju inga problem alls, men dessa svängar, herregud allså! Annars måste jag säga att vi alla var mycket bättre än jag trodde, vi kanske har några oslipade diamanter på hockey i laget tillochmed? Matchens snyggaste mål måste gått till Jill, men dagens roligaste gick helt klart till Stephanie för hennes inte så helt lyckade byte! Nej det här med hockey var faktiskt riktigt roligt, måste göras om tycker jag. Nu ska jag ta en snabbdusch, sätta på mig myskläder och ta mig iväg till en kompis och kolla film. Sen blir det hem och sova och tagga till matchen imorn! Nästan uppsatsvarning på det här inlägget faktiskt, eller näe kanske inte men ha en så bra kväll alla!

Watch out, viks damer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0