Jag klarade de tack Julia för en perfekt beskrivning!!!

Ers majestät kungliga pappa myndighetsdagen är inte bara för mej som landets kronprinsessa utan för hela kungariket en mycket stor dag…. Så började kronprinsessan sitt tal då hon blev myndig, men jag skiter i att starta så, jag vill tacka er Bk för att ni tagit hand om mej, eller för att jag får ta hand om er för jag är ju såå gammal… nä men seriöst tack så mycket ni är grymma grabbar allihop…

Och då vidare på dagen, i dag är de ju inte vilken måndag som helst utan de är veckans bästa måndag och den är ju sådär när man vaknar med grus i ögonen och ränder i ansiktet  , men de som är så bra är att de där reder upp sig strax efter att jag tagit ett ben i taget ur sängen och små skuttat till frukost bordet (har aldrig hänt att jag skuttar är vansinnig på morgonen nära skilsmässa faktiskt). Jag skickar som vanligt i mej en filmjölk,banan,linfrö,protein  shake innan jag tar mej i väg till jobbet! Och hur såg dagen ut i dag? Jo jag starta hos Torbjörn (ej hans namn) och fixade till lite frukost till honom samtidigt som han kriga på i badrummet för att bli klar för att slå sig ner… jag tävlar alltid med honom men han vet inte de, jag ska hinna göra hans te och smörgåsar innan han sätter sig…jag vinner jämt yeaahhh!  Efter att fixat frukost till honom ger jag honom en liten kram och han skiner som en sol likt mej…de är nu nånstans gruset i ögonen försvunnit! Drog i alla fall sedan vidare till Ann -christine, hon heter ej så hon heller men de hade kanske passat. Här hängde jag hela dagen och städa tvätta och handlade, och så klart tog vi en fika som vanligt och hon berättade samma sak 25 ggr på 15 min i dag va de nog rekord faktiskt, jag skrattar alltid lite lätt på de stället då hon berättar att hon va blyg för sin karl i början när de träffades för seså där 160 år sen…nä men typ! Efter att lyssnat på samma sak et par ggr så va tiden ute lite synd hade ju inte förstått vissa saker efter 25 ggr, ni vet hur de är brudar! Jag tog här min lunch o promenera lite som jag gör på lunchen pallar inte att sitta en timme de är de här jäkla myrorna i bena som spökar! Drog i mej en liten sallad och kriga vidare men damen som har så mycket saker så man skulle kunna sitta där i flera år och ändå hitta nya saker herregud, i dag skulle de handlas till henne fixade de och nu va dagen slut på jobbet! Så ser de ut tjejer…

Hem och vila upp mej lite innan karl störta in och de va då dags att hämta johanna på stationen och gissa vart vi hamnade sen…japp på träningen! Bra träning i dag grabbar, jag analysera i dag man har ju olika roller sådär! J ni va grymma mår lite dåligt över att jag inte va med 100% i dag men så är de livet går vidare har jag märkt och i morgon är de ju match så jag får nog mitt! Efter träningen åkte jag till gymmet och körde en timme med min lilla muskelbyggar polare som jag hade bokat med kl 20.00… kunde inte svika, kändes bra pumpa ur vingarna som han kallar de, jag har tittat o tittat men har inte hittat dom men va fan de dyker väl upp! Körde rygg också, finns potential….har även letat efter den!!!

Jaha nu är man hemma och fått lite mat av karl, tur att han kan laga mat annars hade de varit körigt! Nu sitter jag i soffan hos hans föräldrar vi bor nämligen här denna vecka o tar hand om deras katt då de är på semester…sa jag katt ? mena tiger herregud jag är livrädd, finns de nått värre än en gammal han katt som är bortskämd och hårig, framförallt hårig! Trodde väl inte de… nu ska jag smyga från tigern in i duschen, trisst att lägga sig i sängen sen…not!

Puss på er kära vänner medarbetare ungdomar och kronprinsessor….ni är guld värda!!!!

Emma   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0