Aj min rygg!

Sista dagen för mig att blogga idag. Jag har inte varit den flitigaste eller bästa bloggaren hittils. Nej långt ifrån! Jag tror att jag händan efter ska hålla mig i bakgrunden och bara "sköta" bloggen.

Undra vem som ska blogga nästa vecka? :) Finns några tjejer kvar som inte har bloggat än!!

Idag har jag jobbat. 7-3 på Posten! De behövde hjälp med att dela reklam idag och fy.. det finnns inget jag hatar mer än reklam just nu. Men det finns inte heller något jag älskar mer än "ingen reklam tack.." skyltar. Snälla ni som får reklam i brevlådan som bara åker rätt ner i återvinningen ändå.. Sätt upp en sånn skylt! Det är guld värt för oss brevbärare!  Arbetsdagen började bra med att jag fick köra bil en och en halv timme och dela i lite radhus. Det blev lite värre när det sen var dags att köra moppe och dela i 9våningshöghusen. För det första stannade moppen och slutade fungera innan jag ens kommit fram till Rönnby där jag skulle dela. Ringde om hjälp, men fick igång moppen själv tillslut.. Väl framme går jag in i första porten.. idag var det extra mycket reklam vilket betyder dubbla foldrar med reklam! Det gör alltså att man inte kan bära med sig all reklam som ska delas på alla 9 våningar. Så man fick bära med sig 4 stora högar, sen stanna hissen på våning 5 och lägga hälften där. Problemet var bara att jag hade en bärsele på mig där jag hade lagt upp reklamen jag skulle dela på övrevåningarna.. När jag böjde mig ner för att ställa ifrån mig tvåhögar på 5:e våningen, ramlar flera flera reklam buntar ur min bärsele....... Snacka om irriterande! Det var bara att börja plocka upp och pussla ihop reklamfoldrarna. Arg som ett bi sprang jag sen och delade ut reklamen i huset. När det sen var dags att åka till andra porten så startar inte den förbannade moppen! Ringer efter hjälp, som ska komma om ca 30 minuter? Det har jag inte tid med. Börjar lassa på reklamhögar och börjar gå mot nästa hus.. Tillslut kom jag underfund med hur man på bästa och smidigaste sätt delade ut all reklam!! Fick moppen fixade efter att ha fått lov att gå och släpa till två portar. Sen gick allt som på räls! ;) En liten tung start på dagen. Men det blev bättre ju längre dagen gick. Kom in från rundan vid 13.30 och satte mig och åt lunch. Sorterade morgondagens post och sen fick jag gå hem! Jag tycker faktiskt om att jobba på Posten trots att det kan vara lite tungt ibland! Men jag tycker att det är kul:)

Nu
sitter jag här och laddar inför träning. Har ont i ryggen efter allt bärande och konkande idag men det går över så fort man börjat träna. Idag skulle tydligen fystränare Johan ha hand om oss och köra med oss i rocklundaspåret. Man skulle ha oömma kläder så vi får se vart den här kvällen slutar.  Jag är ganska övertygad om att jag kommer dö på soffan när jag kommer hem! :)

Det här är mitt sista inlägg som bloggare. :)
Vi ses på Swedbank hoppas jag!

/Julia Åström


En sån här förstörde delar av min dag idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0