Midsommarfirande

Hej alla läsare! Härligt att ni tar er tid och läser om vad jag gör om dagarna. Man vet aldrig vad jag har att komma med. Idag ska jag till exempel fira midsommar! Tro det eller ej.
För att vara helt ärlig så har vi blivit indelade i gruppen på hälsopedagogiken där varje grupp ska anordna en hälsofrämjande aktiviktet. Min grupp hade en poängjakt det det handlade om att samla så många poäng som möjligt under en timme genom att till exempel ställa sig utanför Sytembolaget och gnälla högt över den höga åldersgränsen. You name it!

Annars då!?
Klockan ringde 06.00 imorse. En trött Mikkiz vaknade sakta till liv och först 06.30 var det trötta livet på benen! Klockan sju vankades träning på Ringvallen. Sju själar var vi imorse, två fler än sist! Det tar sig sa mordbrännarn! Som för övrigt är ett uttryck som en kvinna på Bemmaningstjänsten på Malmaberg använde sig av idag när jag och Elin L var där.
Hon tyckte det var roligt med ännu flera fotbollstjejer. Vi berättade att vi spelar i tre olika lag (A-laget, U-laget och F-17). Ju mer fotboll desto bättre tyckte hon! Det verkar vara riktiga fotbollsmänninkor där borta på vårt nya jobb!

Vårt besök på Malmaberg blev inte riktigt som vi tänkt oss. Angelo (som är personalansvarig) ville/trodde att i skulle börja jobba på en gång. Vi insåg snart att det inte riktigt var möjligt med tanke på allt skolarbete som återstår nu de sista veckorna. Men snart är vi igång!

Nu är det strax dags för lunch. Sen ska det sjungar snapsvisor!
Helan går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0